Zöldborsós csirke elektromos kuktában


A nyár igazi bolondokháza. Reggeltől estig munka nem is akármilyen tempóban. Este pedig "pihenésképpen" hullafáradtan beesünk a kis szoba-fürdőszobás nyári szálláshelyünkre, ahol ugye se tűzhely, se mosogató. Bár az étkezések ilyenkor biztosítottak, nem tudom, minek kellene történnie, vagy hány napig kellene éheznem ahhoz, hogy azt a kukorica-/repceolajos, cukorba áztatott, tésztás-panírozott csodát – amit még a "normálisan" táplálkozó munkatársak is fenntartásokkal kezelnek – a villámra tegyem. Tudom, hogy mekkora szerepe van az ételnek, amit megeszek abban, hogy ezt a feszített tempójú 10 hetet fizikailag és – ami még fontosabb nekem – ép ésszel kibírjam, ezért nem volt kérdés, hogy ragaszkodni fogok ahhoz, ami nekem most működik. Ez pedig jelenleg az autoimmun protokoll diéta (az eliminációs szakasz ételei néhány sikeresen visszavezetett alapanyaggal bővítve).

Ebben a küldetésben hűséges társam volt idén nyáron is az elektromos kuktám. Tavaly a kuktás főzőcskézésem még úgy nézett ki, hogy fogtam, amit találtam – egy kis hús + amennyi belefér zöldség – beletettem a kuktába némi só, egy pohár víz, esetleg valamilyen szárított zöldfűszer társaságában, kiválasztottam a hús/pöri funkciót, beállítottam az időt, lezártam a gőzkiengedő szelepet és hagytam, hogy történjenek a dolgok. Nem gondoltam volna hogy valaha mások előtt is vállalható étel sül, vagyis fő ki belőle, de idővel konkrét receptszerűségek kezdtek körvonalazódni a fene nagy spontaneitásban. Azon kaptam magam, hogy például szokásommá vált a marhát savanyú káposztával, zellerrel és répával, a csirkemellet – amiért egyébként nem rajongok – rozmaringgal, cukkinivel és répával, a lazacot brokkolival, fokhagymával és római köménnyel (nem eliminációs szakasz-barát), a csirkecombot zöldborsóval, borssal (eliminációs szakaszban mindkettő kerülendő), jó sok fokhagymával, karalábéval és petrezselyemmel kombinálni. Utóbbi lett a kedvencem. Tavaszi-kora nyári ízei valamiért kellemes nosztalgiával töltöttek el minden alkalommal. Így hát neked is bátran ajánlom az alábbi szerény kis receptet. Remélem, ízlik majd ;)

Hozzávalók:

  • 900 g csontos csirkehusi (comb/szárny)
  • 900 g fagyasztott zöldborsó (eliminációs szakaszban kerülendő, helyettesítheted például zöldspárgával)
  • 400 g sárgarépa feldarabolva
  • 1 nagy vagy 2 kisebb fej fokhagyma (megtisztítva, felszeletelve)
  • 400 g karalábé (meghámozva, feldarabolva)
  • 1,5 dl víz
  • bors ízlés szerint (eliminációs szakaszban kerülendő)
  • só ízlés szerint (kb. 3 tk)
  • petrezselyemzöld (apróra vágva)

Elkészítés:

1. A hozzávalókat a petrezselyemzöld kivételével nagyjából elvegyítjük az elektromos kuktánk főzőedényében.
2. Magas nyomáson körülbelül 20 perc alatt készre főzzük (a legjobb, ha a pontos idő beállításához elolvasod a kuktád használati útmutatóját).
3. A gőz kiengedése után levesszük a kukta fedelét és az ételhez adjuk a friss petrezselyemzöldet.
4. Egy emberes adag zöldsalira kanalazva tálaljuk.

Tűzhelyen szeretnéd elkészíteni? Úgy gondolom, nincs akadálya. Bár a recept az Instant Pot nevű kuktához íródott, egy sima fazékban is remekül megfőzheted ezt az ételt. Sőt, ekkor megvan az a szabadságod, hogy a zöldségeket csak akkor adod hozzá a husihoz, amikor az már majdnem kész, így azok nem főnek szét túlságosan.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések