Paradicsommentes paradicsomos káposzta (AIP, paleo, Whole30)


Sokan utálják. Mások simán csak közömbösek. Pedig a paradicsomos káposztának van néhány jó tulajdonsága is: olcsó, kiszámítható, igazi hó végi étek, amit sok hűhó nélkül össze lehet dobni. Unalmas, ugye? Vajon mi teheti ezt az ételt egy picikét izgalmasabbá? Hát természetesen az a tény, hogy az AIP követői számára a diéta első szakaszában a paradicsom tiltott gyümölcs. Ugye máris csábítóbb lett a paris káposzta gondolata? Akkor most fogadd szeretettel ezt a hamis paradicsomos káposzta-receptet, ami biztosan nem fog csalódást okozni ;)


Ez a recept egy "hó végi" estén született. A hó vége nálunk a 2 hetente beütemezett nagy bevásárlások előtt jön el, amikor a fagyasztott alapanyagokon kívül már csak az olcsó (értsd, jó sokat vásároltam belőle előző alkalommal) és hosszú ideig elálló hozzávalók pislognak rám vissza a hűtőből. Ilyen hó végi kedvenc a káposzta. Esszük hagymával pirítva vagy egyszerűen puhára párolva. Körülbelül ennyi. Aztán egyszer csak meguntam a pirított vagy párolt káposztát és eszembe jutott a régi menzák sztárja, amit sosem szerettem különösebben, de most, hogy nem eszek paradicsomot, jó kis kihívásnak éreztem az elkészítését. Mivel a paradicsomos jelleg már több receptben sikeresen előbukkant összeturmixolt főtt répa+karórépa/karfiol és valamiféle savanyító hozzávaló együttesének köszönhetően, ezúttal is ebbe a megoldásba vetettem minden bizalmamat. Az viszont meglepett, hogy ezen kívül nem volt szükség további finomhangolásra. Klappolt az íz. A kinézet kicsit fakó, de az engem nem zavar, ha téged igen, akkor egy pici darabka céklát is dobhatsz a répa és a karfiol mellé a főzővízbe, elrontani biztosan nem fogja a végeredményt.  Sült husi vagy répás fasírt mellé tökéletes, de engem a "mit szoktunk mivel enni" szabályok már régóta nem hatnak meg, úgyhogy én szardínia mellé is vígan kanalazom ;)

Hozzávalók:

1 fej káposzta felszeletelve (kb. 1 kg, most szeleteltem hozzá pici vörös káposztát is)
1 fej hagyma kockákra vágva
500 ml víz
400 g puhára főtt répa
400 g puhára főtt karfiol
500 ml főzővíz a zöldségek alól
4 ek balzsamecet
4 ek semleges ízű zsiradék (pl. természetes úton finomított kókuszzsír, avokádóolaj)
1/2 citrom leve
2 tk só

Elkészítés:

1. A káposztát és a hagymát egy lábasba tesszük, ráöntünk fél liter vizet és közepes-magas lángon főzni kezdjük.
2. A répát és a karfiolt simára turmixoljuk a főzővizükkel, a balzsamecettel, a zsiradékkal és a citromlével.
3. A szószt hozzáadjuk a káposztánkhoz, sózzuk, majd kis lángon, néha megkeverve addig főzzük, amíg a káposzta teljesen megpuhul.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések