Apokaliptikus szülinap és az AIP életmód előnyei


Múlt héten, a szabink kellős közepén elég rossz időt jósoltak a környékünkre. Kicsi eső, kicsi jég, kicsi szél, valószínűleg áram sem lesz. Nem nagyon hatott meg a dolog. Szeretem a gyertyafényt, elvagyok a kütyük nélkül, nem volt túl hideg sem (akkor még), gondoltam, majd összebújunk... Így némi baráti segítséggel a legnagyobb nyugalomban kezdtem készülgetni a párom másnapi szülinapjára (ugye minden alkalom jó alkalom egy kis extra főzőcskére 💝).

Amikor már minden elkészült, amit előre össze lehet dobni, gondoltam, egy kellemes keserűsós fürdővel zárom a napot. körülbelül 10 liter vizet engedhettem a kádba, amikor beütött a krach. A kicsi eső, kicsi hó ráfagyott a fákra és a kábelekre és ekkora túlsúllyal már éppen elég volt a kicsi szél ahhoz, hogy fogpiszkálóként törjenek a hatalmas ágak és a nagyobb fák is, leszaggatva az elektromos vezetékeket. És igen: csak ekkor döbbentem rá: ha nincs áram, nekünk bizony vizünk sincs. Bevallom, ez egy kicsit kibillentett az egyensúlyomból. Én csak a sötétre és a hűvösre készültem, a kint pisilésre és gázon olvasztott hólével való wc-tartály töltögetésre nem. Néhány mély levegő viszont ezúttal is csodát tett, így fürdősó nélkül is egész jól aludtam 😉 (Tuti stresszcsökkentő, elalvást segítő, habzsolást megelőző légzőgyakorlat a 4-7-8 technika: nyelv hegye a felső fogsor tövénél, belégzéssel 4-ig számolunk, visszatartjuk a levegőt, elszámolunk 7-ig, majd 8-ig számolva kiengedjük. Így néz ki a gyakorlatban.)

Hangulatos szülinapi reggeli
De apokaliptikus áramszünet ide vagy oda, a szülinap nem maradhat el. Már csak azért sem, mert a betervezett finomságok nagy része már előző nap elkészült. (Természetesen mindent úgy készítettem, hogy én is tudjak belőle csipegetni ;) ) Egy-két apróságon kívül már csak a torta kicsinosítása maradt szombatra. A gyertyafényes reggeli után azonnal hozzá is láttam a munkálatokhoz (megjegyzés: a kókuszzsír a hideg lakásban nem várja meg puhán és türelmesen, hogy te tortát díszíts vele, kíméletlenül beledermed a díszítőszerszámba). Hát igen, a turmixgép és az edények elmosogatása a tűzhelyen melegített hólében, bevallom, jobban feladta a leckét és több időt igényelt, mint a süti gatyába rázása...


Szedres csokitorta, az új kedvenc. Nem tökéletes a kinézet, de legalább egyértelműen látszik, hogy házi készítésű 😊
Ebédre legeltetett marhából készült egy gyors steak, mellé pedig sült kasszáva, brokkoli-répa-karfiolpüré és saját készítésű savanyú káposzta. Ezt követte az egyórás mosogatás rituálé hógyűjtéssel, -olvasztással, -melegítéssel. Este pedig egy szerény, társasozós, négyszemélyes-egykutyás összeruccanással ünnepeltünk.
Csipegetéshez: bárány-marha fasírt, friss saláta, tejmentes tzatziki, főzőbanánpita, bolti vegyes gyümilé, pörc, házi gyömbérital, nem AIP olajos magvak, pitachips és nagyon nem AIP Jack Daniel's a gyertyafényben

Aztán még két napig élvezhettük a jól megszokott kényelemtől mentes szabinkat, majd végül a negyedik nap végén elhárították a hibát, visszatért minden a régi kerékvágásba. Bevallom, én egy kicsit élveztem ezt a néhány napot a civilizáció természetesnek vett vívmányai nélkül. Elvetemült módon könyvet(!) olvastunk, nem feküdtünk le túl korán, mégis szuperül aludtam és kipihenten ébredtem, reggel friss hólével mostam arcot. Romantikus, nemde? Igaz, kicsit minden körülményesebb volt, mint egyébként, de én pont emiatt tudtam visszavenni a tempóból és kicsit kilépni a mókuskerékből (persze ha mindeközben dolgoznunk is kellett volna, az valószínűleg megnövelte volna a stresszfaktort).

Ez a körülményesség, a tervezés szükségessége ugye nem ismeretlen azok számára, akik életmódváltásra adják a fejüket. Az AIP életmód követésével szép lassan egy olyan – napjainkban – fura állatfajjá válunk, akik mindennap másokhoz képest extra időt és energiát ölnek az alap szükségleteik kielégítésébe. Pl. alapanyagokból készítenek ételt maguknak – elég elvadult, nemde? 😀 Ahhoz pedig hogy sínen maradjunk, tudatosságra, tervezésre és rugalmasságra van szükségünk –  ezek olyan erények, amelyekből ügyesen tudsz profitálni a váratlan helyzetekben is, legyen az üzleti út, vadkempingezés, zombitámadás vagy éppen egy háromnapos áram-fűtés-vízszünet 😏

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések